GRATIS GAVEINDPAKNING

Hvordan holder man et Baby Shower

Et Baby Shower i dag - det er 'pigernes fest' med en gaveregn til den vordende mor og babyen. 

Meeen - hvordan holder man et Baby Shower? Et spørgsmål som ikke er så nemt at besvare. Der findes forskellige måder at holde et Baby Shower, der findes ikke faste regler. For at festen bliver autentisk og ikke er bare en sammenkomst af veninderne er der dog nogle ting som hører til et Baby Shower. Her på siden finder du alt om hvordan man holder et Baby Shower samt 10 gode råd til at festen bliver til det mest fantastiske Baby Shower ever! 

Hvor, hvem og hvordan arrangeres et Baby Shower?

I dag bliver et Baby Shower typisk organiseret af den vordendes mor veninder, familiemedlemmer eller kollegaer. Nogen gange som 'surprise'-fest eller arrangeret sammen med den gravide. Typisk holder man et Baby Shower i det sidste trimester af graviditeten, mest ca. 6 uger før den beregnete fødselsdato.

Som ren pige-fest vil et Baby Shower altid være en dag eller aften fyldt med pigesnak som selvfølgelig er meget præget af alt omkring babyens ankomst til verden. Snak om selve fødselen og gode tips til de første dage sammen som familie fylder lige så meget som snak om eksempelvis, hvor der kan købes de bedste babyprodukter, hvilke sutter der skal bruges og hvilke mærker af babytøj som kan anbefales. 

Som navnet 'Baby Shower' antyder er traditionen ved denne fest, at der foregår en gaveregn af alle mulige gaver som den vordende mor, babyen og familien har brug for, eksempelvis sutter, suttekæder, bamser og nusseklud. Det alt afgørende er at et Baby Shower finder sted i festlig pyntede omgivelser

Hvordan går du i gang med Jeres Baby Shower?

For at Jeres Baby Shower bliver en uforglemmelig begivenhed har jeg lavet en kort liste med 10 overskuelige punkter til planlægningen. De 10 tips til Baby Shower guider dig igennem de første forberedelser af festen og indeholder mange nyttige links og infos. 

Det vigtigste er nok at skabe sig et overblik over alt hvad der hører til et Baby Shower. Det kan være en rigtig god idé at skitsere de retninger denne festlige begivenhed viser på og dermed hvad du skal holde øje med.

10 tips til planlægning af det mest fantastiske Baby Shower ever

 
1. Start i god tid!

Ligesom altid kommer der nogle uforventete begivenheder undervejs - dette vil også ske ved din Baby Shower planlægning. Så start i god tid! Det er nemlig ikke kun hindringer du vil møde undervejs - du vil også få de fedeste idéer som lige pludselig kræver mere tid en forventet! Jeg vil altid anbefale at starte mindst 8 uger før.

Når du nu skal planlægge et Baby Shower har du sikker mange spørgsmål til hvordan du skal gribe det an. Jeg har lavet en gratis tjekliste til Baby Shower som du kan downloade her. Denne liste er en trin på trin guide til hvordan du planlægger festen indenfor 2 måneder uden at glemme væsentlige detaljer! Listen er en omfattende guide til det mest perfekte Baby Shower ever og meget mere detaljeret end det her 10 gode råd til festen.

Tjekliste til Baby Shower

2. Gør forberedelserne til et holdspil!

Det er altid nemmere når der står flere hænder til rådighed ved at forberede en festlig begivenhed. Hele processen med at planlægge et Baby Shower ville være selvfølgelig mere afslappet og sjovt når I deler opgaverne mellem jer. I kan eksempelvis dele om bagning af den søde Baby Shower mad. I kan også dele alle andre forberedelser op, eksempelvis indkøbet af pynt og bordpynt

3. Find et tema til festen!

Hvordan skal Jeres Baby Shower se ud? Skal det være traditionelt eller ukonventionelt? Det traditionelt Baby Shower finder sted i den vordendes mors hjem som bliver pyntet med alt muligt babyagtig pynt.

Typisk har et Baby Shower også et tema. Det betyder at alt omkring festen - fra invitationer, bordpynt til udsmykning følger dette tema vedr. farver, motiver, spil osv. Hertil findes hele pynte temaer til Baby Shower for at den røde tråd går igennem hele festen. Et stort hit er også såkaldte 'Gender Reveal' Baby Showers.

Eller vil i holde et mere ukonventionelt Baby Shower? Så kan I også det. Et Baby Showers formål er at forkæle den gravide kvinde – det er derfor helt op til dig og dine veninder, hvordan I vil lave begår denne dag og lave den til en uforglemmelig oplevelse. I kunne eksempelvis også holde Baby Showeret og i denne anledning forkæle jer alle sammen på et wellness hotel eller spa, eller holde et Baby Shower sammen med jeres mænd, kærester og hele familien.... ;)

Efter alt hvad du har nu har læst om at holde et Baby Shower: Hvordan ville  du holde et Baby Shower? Det er det meget forskelligt hvordan man kan gør. Alt efter smag, meget personligt og kreativ. Tænk, hvis du udover den kendte stork ved vejen og tøj i barselsgave kunne berige dine venindeskaber med en sådan tradition!

Baby Shower wellness

4. Opret en gæsteliste!

Med en gæsteliste er alle forberedelser meget nemmere. Når du ved, hvor mange gæster der kommer, kan du købe det matchende antal af servietter og engangsservice, gæstegaver, og gæveæsker. Så ved I også med hvor mange I skal regne til det typiske Baby Shower mad. For at holde styr på tingene er det altid en god idé at lave en liste med kontaktoplysninger af de inviterede - så beholder du oversigten og kan nemt og hurtig give vigtige informationer videre. Det kan jo også være at den vordende mor føder for tiden og det bliver ikke til noget med Jeres store Baby Shower :) 

5. Find et lokale!

Et Baby Shower kræver altid lidt plads - måske skal den vordende mor også have et sted til at kunne hvile sig ind i mellem? Tænk på forhånd over, hvor I vil holde Jeres fest henne og om I kan dekorere lokalerne. Skal I holde et trimmet Baby Shower i en restaurant, skal I leje et festlokale eller hvordan. Hold også styr på priserne. Fordel omkostningerne på en måde så hver gæst bidrager med noget til festen. 

6. Send invitationerne i god tid!

Du kan nemt sende dine Baby Shower invitationer via e-mail, messenger ellers hvad I nu kan finde på. Det er imidlertid meget pænere for modtageren at få en håndskrevet invitation. Også fordi du kan allerede kick starte Jeres Baby Shower med flotte indbydelser som hentyder på hele temaet. På denne måde kan du holde en stilrent og autentisk Baby Shower, hvor et tema - eksempelvis elefanter - går lige som den røde tråd igennem. Indbydelser, bordpynt, pynt, gaver.

Send invitationerne til tiden, dvs. måske 6 uger før det hele skal løbe af staplen. Så har alle gæster nok tid til at sætte kryds i kalenderen og forberede sig festen. Du kan finde nogle flotte Baby Shower invitationer her.

7. Skal I have en Baby Shower kage og skal I lege nogle sjove Baby Shower lege? 

Det er altid en god idé at finde ud af om I skal have en Baby Shower kage, altså en der kan spises :) Det vil sandsynligvis nemlig tage lidt tid at bestille sådan en fin og lækker kage. Ved siden af alt det andet typiske Baby Shower mad som popcakes, muffins, macarons osv. kan en sådan en kage være en slags 'centerpiece' på bordet. Jeg har samlet en oversigt til de fineste Baby Shower kager - måske kan du finde netop Jeres ønske kage der. 

I anledning af et Baby Shower findes der mange sjove lege som alle har med baby, morskab, forældreskab og graviditeten at gøre. Jeg har lavet en liste med nogle sjove Baby Shower leg som sørger for sjov og hygge ved jeres Baby Shower.

8. Lav en gave liste!

Ligesom navnet Baby Shower antyder har festen at gøre med at det 'regner' gaver. Det kan også være lidt farligt når I ikke har en gave liste klar. Sikker vil den vordende mor være glæd for alle gaver - men glæden holder sig vist i grænsen ved den 5 par baby sokker i det samme design. Så det er derfor du og de andre gæster som er involveret i planlægningen skal lave lidt detektivarbejde og prøve at finde ud af, hvad den vordende mor eller babyen stadig mangler.

Det er en rigtig god idé at holde møde når I er færdig med Jeres efterforskning for at lave en liste med alt det der mangler. Hvad der typisk kan gives i Baby Shower gave samt en liste med mine TOP 10 Baby Shower gaver kan du finde her. Nogle fine små baby gaver kan du endda finde her hos PurpleandPink.dk.

9. Lav eller køb en blekage/blelagkage/Diaper Cake

Helt klart: ingen Baby Shower uden blekage! En blekage er ethvert Baby Showerets højdepunkt.

Måske har I lyst til at lave en såkaldt blekage til Jeres fest? Dette kan være et fantastisk aktivitet til festkomiteét :) I fællesskab er man tit mere kreativ. Alt om de vidunderlige blekager eller også blelagkager og hvordan I selv kan trylle en fantastisk én kan du lære her.

10. Dekorer lokalitetet!

Hvis I holder Baby Shower derhjemme eller i et lejet lokalitet, kan du nemt skabe en perfekt stemning til festen: guirlander, honeycombs, bordpynt, balloner og serpentiner i pink, lyseblå eller neutrale farver er det perfekte pynt til lokaler, men kun en lille del af det hvad der forstår ved at pynte op til Baby Shower. 

Udover bordpynt er det nemlig tit en fin engangsservice og matchende servietter som er med til at skabe den rette stemning. Du finder et hav af festartikler, pynt og bordpynt for en super flot borddækning samt en fortryllende oppyntning af omgivelserne. Og som altid: pynt op sammen - det er hurtigere og sjovere! 

God fornøjelse! 

💕 💕 💕

Baby Shower bordpynt i blå

 

Eksempler på Baby Shower pynt og blekager 

 

 

 

GRATIS GAVEINDPAKNING
FRI FRAGT OVER 499 DKK
PERSONLIG KUNDESERVICE PÅ 3024 7894
UNIKKE OG HÅNDLAVEDE DIAPER CAKES
Siden her bruger cookies, det accepterer du når du bruger siden. Læs mere under Persondatapolitik.
Siden her bruger cookies, det accepterer du når du bruger siden. Læs mere under Persondatapolitik.